8 Sustainable Marketing P’s

De 8 Sustainable Marketing P’s zijn verweven in de 3 Sustainable Marketing stappen en vormen de basis voor het bouwen aan een sterk en gezond business model. Door vanuit de 5 P’s een brug te slaan tussen onderneming, consument en samenleving kan er winst worden gerealiseerd voor alle partijen.

Het Sustainable Marketing.nl logo staat voor de 8 P’s, die elkaar versterken.

Middel:
de steunpilaren en verdienmodel van de onderneming

1. Product      – goed product, met gezonde (circulaire) keten
2. Price           – reële marktprijs, met gezonde margestructuur in de keten
3. Positioning- productie, logistiek en verkooplocatie (bricks & clicks)
4. Promotion – transparante communicatie en doelgerichte promotie
5. Partners     – aangaan van partnerships die elkaar versterken

Doel:
hart voor consument, samenleving en onderneming

6. People         – tevreden consument/gebruiker en medewerkers
7. Planet         – een organisatie en keten met minimale ecologische impact
8. Profit           – continuïteit waarborgen, bedrijfsdoelstellingen realiseren

© Sustainable Marketing.nl model