Aanpak in 3 stappen

Met deze stappen versterkt Sustainable Marketing.nl bedrijven vanuit haar kernactiviteiten om duurzaam en winstgevend te worden. Bij deze bedrijfstransitie wordt de marketingstrategie ontwikkelt vanuit de kracht van het product (intern) en afgestemd op de behoefte van de doelgroepen én op het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving (extern). Het bestaansrecht voor de toekomst wordt gebouwd en promoties en partnerships worden hierop afgestemd om het resultaat te optimaliseren.

SustainableMarketing.nl heeft 3 Sustainable Marketing stappen© ontwikkeld,
gebaseerd op 15 jaar marketingervaring met grote en kleine consumentenmerken.

Per bedrijf wordt op maat de invulling van de 3 stappen bepaald, afhankelijk van waar het bedrijf/ product staat en het gewenste doel. Hieronder staan een aantal actiepunten per stap aangegeven.

3 Sustainable Marketing stappen©

1. Kracht & Bijdrage

  • Kennismaking team
  • Doel bepaling
  • Historisch overzicht
  • Misie en Visie
  • Bedrijfsidentiteit
  • Kernwaarden
  • Huidige marktsituatie

2. Markt & Positionering

  • Productontwikkeling
  • Marktoriëntatie
  • Trends
  • Concurrentie analyse
  • Doelgroep bepaling
  • Product vs. kanaalkeuze
  • Planning

3. Promoties & Partners

  • Promotiecampagne
  • Partnerships
  • Zichtbaarheid in Retail en Out-of-Home kanalen
  • Communicatieplanning (on- en offline, TV, Radio, Magazines, Social Media)
  • Marktimplementatie

Wat levert een sustainable marketingaanpak op?

Op korte termijn:

  • een betekenisvolle bedrijfsmissie

  • doelgerichte inzet van marketingactiviteiten

  • merkactivatie door promoties en partnerships

Op lange termijn:

  • meer energie en voldoening in het bedrijf

  • een positieve bijdrage aan de samenleving

  • winst voor onderneming, consument én samenleving