Inspiratie

[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’Inspiratie’ color=’custom-color-heading’ style=’blockquote modern-quote’ custom_font=’#ffffff’ size=’26’ subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Bij Sustainable Marketing gaat het om inspiratie, motivatie en activatie. De eerste stappen liggen bij de bewustwording, interesse en wens om op een eerlijke en gezonde manier, succesvol maatschappelijk verantwoord te ondernemen.

Zo heb ik de artikelen, boeken en filmpjes onderverdeeld in:
1. Hart voor jezelf
2. Hart voor de consument
3. Hart voor de samenleving

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’1. Hart voor jezelf’ color=’custom-color-heading’ style=’blockquote modern-quote’ custom_font=’#ffffff’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]

[av_three_fourth first]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

De eerste stappen van bewustwording in het algemeen liggen bij jezelf. Weet je waar je om geeft? Wat raakt je?
Geef je om de natuur om je heen en geniet je daar ook bewust van?

Uit het Living Planet Report 2012 van het WNF blijkt dat als alle wereldburgers hetzelfde zouden consumeren als Nederlanders, er dan 3,5 aardbollen nodig zijn. We beseffen niet dat we met ons huidige gedrag veel meer kapot maken dan ons lief is.

De afgelopen jaren  is mijn bewustzijn meer en meer gegroeid. Door mijn wereldreis heb ik me meer gerealiseerd dat we als mens onderdeel zijn van de natuur en dat we daar ook naar mogen handelen. Ik deel graag met jou wat mij inspireert.

[/av_textblock]
[/av_three_fourth]

[av_one_fourth min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/Hart-voor-jezelf1.jpg’ attachment=’3144′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]
[/av_one_fourth]

[av_hr class=’custom’ height=’50’ shadow=’shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-fat’ custom_width=’300px’ custom_border_color=’#ffffff’ custom_margin_top=’1px’ custom_margin_bottom=’1px’ icon_select=’no’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_layout_row border=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=”]
[av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/Het-IK-boek.jpg’ attachment=’3110′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

IK; gezond egocentrisme meer effectiviteit
– Remco Claassen en Mayta Braun

Als je weet wat je wilt (missie), als je weet wie je bent (character) en als je weet wat je kunt (competences) dan is iedereen in staat bij je energie te komen. Dan sta je namelijk in je kracht!

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/Deepak-Chopra.jpg’ attachment=’3128′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

De zeven spirituele wetten van succes
– Deepak Chopra

Dit boek is een praktische gids  om in alle gebieden van het leven succes te boeken, gebaseerd op de wetten van de natuur.

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/Salt-Magazine.jpg’ attachment=’3130′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Salt Magazine

Salt verleidt en inspireert op het gebied van een actief, avontuurlijk en duurzaam leven. Ik vind het een erg leuk blad om te lezen,  doordat er elke keer weer nieuwe producten en pakkende verhalen in staan.

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/PV8qKJDt6EI’ format=’custom’ width=’13’ height=’13’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Klein. Het nieuwe groot.
– Triodos Bank

We leven in een geweldige tijd. Een tijd waarin iedereen bij kan dragen aan een andere economie. Groener. Menselijker. Innovatiever. Wat je elke dag doet maakt verschil. Wat je wel of niet koopt. Hoe je werkt. Hoe je reist.

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2015/05/WNF-Living-Planet-Report.jpg’ attachment=’3318′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Zorg voor aarde in onze handen
– WNF en André Kuipers

Als alle wereldburgers hetzelfde zouden consumeren als Nederlanders, dan zijn 3,5 aardbollen nodig. Dit blijkt uit het Living Planet Report 2012. Lees er hier meer over.

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth]
[/av_layout_row]

[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’2. Hart voor de consument’ color=’custom-color-heading’ style=’blockquote modern-quote’ custom_font=’#ffffff’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]

[av_three_fourth first]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Een win-situatie voor de consument is een product of dienst maken dat toegevoegde waarde biedt en voldoet aan haar behoefte. Helaas werken niet alle bedrijven met die overtuiging en wordt er meer gefocust op een product te maken met zo’n hoog mogelijke marge voor zichzelf en verliezen daarbij een gezonde keten en kwalitatief product uit het oog.

[/av_textblock]
[/av_three_fourth]

[av_one_fourth min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/hart-voor-de-consument1.jpg’ attachment=’3141′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]
[/av_one_fourth]

[av_hr class=’custom’ height=’10’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-fat’ custom_width=’300px’ custom_border_color=’#ffffff’ custom_margin_top=’1px’ custom_margin_bottom=’1px’ icon_select=’no’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_layout_row border=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=”]
[av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/OqZMTY4V7Ts’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

The Story of Cosmetics
– Annie Leonard

The Story of Cosmetics, examines the pervasive use of toxic chemicals in our everyday personal care products, from lipstick to baby shampoo. Do companies really care for us?

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2015/05/Transparency.jpg’ attachment=’3332′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=’manually,http://www.theguardian.com/women-in-leadership/2015/apr/02/the-rise-of-the-conscious-consumer-why-businesses-need-to-open-up’ target=’_blank’ styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
The rise of the conscious consumer: why businesses need to open up
– The Guardian

Customers are demanding transparency as they take an increasing interest in the ethical practices of those they buy from.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2015/05/Puur-en-eerlijk.jpg’ attachment=’3311′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Puur en eerlijk
– Teun van de Keuken

In dit boek dompelt Teun van de Keuken zich onder in vragen over het ware `Puur en Eerlijke leven. Waarom is diervriendelijk niet meteen goed voor het milieu? Kun je een goed mens zijn zonder te lijden? Zaten al die E-nummers echt in oma s recepten? Als geen ander kan Teun zich verbazen over de manier waarop wij als moderne consumenten heerlijk worden misleid.

In januari 2015 geeft AH aan te gaan stoppen met Puur en Eerlijk en wordt nu AH Biologisch. Zal het boek van Teun daarmee te maken hebben? Voor het artikel klik hier door.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[/av_cell_one_fifth]
[/av_layout_row]

[av_hr class=’invisible’ height=’10’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’3. Hart voor de samenleving’ color=’custom-color-heading’ style=’blockquote modern-quote’ custom_font=’#ffffff’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]

[av_three_fourth first]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Als een onderneming een bijdrage wil leveren aan de samenleving en van betekenis wil zijn, dan zijn er bewuste keuzes nodig om een win-win-win te creëren voor de consument, onderneming en de samenleving. Het helpt enorm als je weet wat er in de wereld speelt en dat je je ogen opent voor de crisis waar we in verkeren.

Na dat besef is het zaak om in oplossingen te kunnen denken. Kennis en creativiteit zijn daarbij van groot belang. Deze items zullen zeker voor inspiratie zorgen en ik hoop ook voor motivatie en activatie!
[/av_textblock]
[/av_three_fourth]

[av_one_fourth min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]
[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/hart-voor-de-samenleving.jpg’ attachment=’3147′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]
[/av_one_fourth]

[av_hr class=’custom’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-fat’ custom_width=’300px’ custom_border_color=’#ffffff’ custom_margin_top=’1px’ custom_margin_bottom=’1px’ icon_select=’no’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’]

[av_layout_row border=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=”]

[av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/fwV9OYeGN88′ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Nature is speaking

Conservation International (heeft verschillende filmpjes gemaakt waar de natuur een stem krijgt. Penélope Cruz is Water.
Kijk hier voor meer filmpjes.

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/o6xTKniSu_4′ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
The Big Ask: Klimaatverandering ACT NOW!

Voor klimaat verandering hebben we sterk leiderschap nodig. Teveel politici praten graag over het issue, maar hun beloftes zijn nog niet zichtbaar door het invoeren van een bindende klimaatwet.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/d7ep_8SLQh0′ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

The Girl Who Silenced the World for 6 Minutes

This is an incredible video of a Canadian girl who spoke to the United Nations and left them completely silent and speechless for six minutes. Her name is Severn Cullis-Suzuki, and her speech was given at a U.N. assembly in Brazil when she was twelve years old. She had raised all the money to travel to the delegation, five thousand miles from her home, herself.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/PNNtcJBwYzU’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Intervieuw met Sylvia Borren, directeur van Greenpeace

Veel belangrijke onderwerpen komen aan bod zoals de achterstandspositie van Nederland, de hindermacht van de gevestigde orde, milieuproblematiek als ‘incest van de aarde’ en het ongelijk van VNO-NCW. Heel inspirerend!
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2015/04/Wubbo-Ockels.jpg’ attachment=’3026′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=’manually,http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/AD-19-mei-2014.png’ target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Stop vernietiging van de mensheid

19 mei 2014: In het AD geeft Wubbo Ockels aan dat het probleem van de aarde, bij de mensheid ligt en waar we ons als mens aan moeten houden om het probleem te verbeteren.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][/av_layout_row][av_layout_row border=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=”]
[av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/nDS7J-Ni_iY’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Trends 2014
Adjiedj Bakas

De toekomst is voor wie kansen wil zien en benutten. Als je weet wat de trends zijn, kun je ook creatief daarop inspelen met je onderneming.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/S7u5FxWXr-s’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Megatrends 2015
Adjiedj Bakas

According to the Chinese, 2015 is the Year of the Goat. But goats aside, this is no year for bleating on, but for reflecting and deciding on a new course. Re-orientation is needed because the old world is now creaking at its seams. Everywhere the power of existing authorities and monopolies is being challenged, bypassed and undermined. In DIY capitalism consumers – better informed and equipped than ever before – are taking the lead… Shift happens!
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/Kledingfabrikanten.jpg’ attachment=’3100′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Voorkom reputatieverlies door duurzaam in te kopen

Niet alleen kledingfabrikanten liggen onder vuur vanwege hun inkoopbeleid. Bedrijven focussen te veel op wettelijke eisen.
Bron: Management Team

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2014/05/hart-voor-je-bedrijf.jpg’ attachment=’3139′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Rank a Brand
Op de site van rank a brand  kun je zien welke merken mensvriendelijk, klimaatvriendelijk, milieuvriendelijk -en sinds kort ook diervriendelijk zijn. Koop alleen merken met de hoogste score!
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[/av_cell_one_fifth]
[/av_layout_row]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

  • Inzicht in hoe het anders kan

[/av_textblock]

[av_layout_row border=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=”]
[av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/1af08PSlaIs’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

The Blue Economy –
Gunter Pauli

What is the green economy and what is the blue economy?

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_image src=’http://sustainablemarketing.nl/wp-content/uploads/2015/05/Circular-economy-infographic.jpg’ attachment=’3335′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Driving the circular economy – infographic

Linear business models encourage increased consumption and more waste while moving to a circular economy has tangible benefits for production costs, the environment and supply chain.

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/zCRKvDyyHmI’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Re-thinking Progress: The Circular Economy
There’s a world of opportunity to re-think and re-design the way we make stuff.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/oIQdYXCKUv0′ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

The Story of Change
– Annie Leonard

The Story of Solutions explores how we can move our economy in a more sustainable and just direction, starting with orienting ourselves toward a new goal.

[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/MMany_8k5uc’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Bedrijven met maatschappelijke betekenis

Wat als bedrijven betekenis belangrijker vinden dan winst maken? Bekijk deze minidocumentaire met inspirerende voorbeelden. Een supermarkt als waardegemeenschap, een koekjesfabriek die om mensen draait en puin als bouwstenen voor nieuwe huizen. Minidocumentaire in minder dan 15 minuten van Tegenlicht Kort over ‘Rendement van geluk’.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth]
[/av_layout_row]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

  • Inzicht in hoe belangrijk creativiteit is

[/av_textblock]

[av_layout_row border=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=”]
[av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/iG9CE55wbtY’ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Sir Ken Robinson: Do schools kill creativity?

Sir Ken Robinson makes an entertaining and profoundly moving case for creating an education system that nurtures (rather than undermines) creativity. Also good if you feel for a good laugh! 🙂
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/SByymar3bds?list=PL8158340F4CFCF117′ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

The Fun Theory 1 – Piano Staircase

The Fun Theory – an initiative of Volkswagen. This is one of a series of experiments for a new brand campaign of VW. Have a look – the piano stairs are really funny. Fun can obviously change behaviour for the better.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[av_video src=’https://youtu.be/qRgWttqFKu8?list=PL8158340F4CFCF117′ format=’custom’ width=’16’ height=’16’]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

The Fun Theory 2 – The World’s Deepest Bin

The Fun Theory – an initiative of Volkswagen. This is one of a series of experiments for a new brand campaign of VW. How can we get more people to throw their rubbish in the bin, rather than onto the ground, by making it fun to do? See the results here. Fun can obviously change behaviour for the better.
[/av_textblock]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[/av_cell_one_fifth][av_cell_one_fifth vertical_align=’top’ padding=’30px’ background_color=” src=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’]

[/av_cell_one_fifth]
[/av_layout_row]