Als de wortels van de onderneming sterk zijn, kun je daar op blijven groeien.
Mijn ervaring is dat bij veel maatschappelijk verantwoorde bedrijven die wortels vaak nog ontbreken. Door het gemis van een belangrijke basis wordt er veel tijd en geld verspilt. Door deze training kun je werken aan een solide strategie en daardoor kun je meer winst genereren met je productassortiment.
Hier ligt de kern voor een sterke Sustainable Marketing Strategie:
“A tree with strong roots can withstand the most violant storm,
but the tree can’t grow roots just as the storm appears on the horizon”
– Dalai Lama –
Marketingervaring met consumentenproducten
Met meer dan 15 jaar studie en marketingervaring met consumentenproducten en vele geboekte marketingsuccessen, ben ik in 2012 Sustainable Marketing.nl gestart om zoveel mogelijk bewuste producten te helpen groeien. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat bedrijven na de duurzame productontwikkeling geen budget hebben gereserveerd om het product gezond in de markt te zetten. Dat is natuurlijk zonde! Zonde van de investering die je in je product hebt gestopt voor de ontwikkeling en zonde van de gemiste omzet. Veel bedrijven werken hard om de eindjes aan elkaar te knopen, zonder structureel in de basis te investeren, waardoor je autonome groei kunt realiseren.
Gaan deze gedachten ook vaak door je hoofd?
Herken je deze gedachten? Dan is deze training echt voor jou!
Geen tijd te verliezen
Wat mij betreft is er geen tijd te verliezen om jouw onderneming sterke wortels te geven. De komende jaren is het een uitdagende race om mens en natuur meer in balans te brengen.
Als je bij de koplopers wil horen, dan is het zaak om niet alleen duurzaam om te gaan met de productontwikkeling, maar ook aandacht te besteden aan de marktontwikkeling. Ik heb deze Marketing Training ontwikkeld om jouw als bewuste ondernemer met een beperkt budget een sterke basis te bieden.
In deze 5 lessen begeleid ik je door deze vragen:
Les 1: Wat wil ik met de onderneming bereiken?
Les 2: Wat wil ik als onderneming bijdragen?
Les 3: Waar zit de kracht en bezieling van het product en onderneming?
Les 4: Wie is mijn doelgroep? Wie is je klant/ consument?
Les 5: Wat zijn de meest omzetgevende verkoopkanalen?
Ik heb er veel zin in om samen aan de slag te gaan!
Fleur Olde Heuvelt
fleur@sustainablemarketing.nl
www.sustainablemarketing.nl